FAQ

Biuro Nieruchomości a zarząd jaka jest różnica?

Zadaniem biura nieruchomości jest tylko znalezienie najemcy, po spełnieniu tego zadania praca biura kończy się – weryfikacja najemcy, formalności związane z podpisaniem umowy jak sprawowanie opieki nad mieszkaniem podczas trwania najmu leżą już po stronie Właściciela. Nasze podejście do momentu znalezienia najemcy jest takie samo jak agencji nieruchomości – z tą różnicą jednak, że przywiązujemy dużą wagę do weryfikacji takiej osoby – wszak będziemy z nią współpracować w późniejszym okresie na czym głównie skupia się nasza działalność – zdejmujemy w ten sposób z Właściciela szereg obowiązków wynikających z samodzielnego wynajmu nieruchomości.

Lokalizacja mieszkania - czy każde mieszkanie można oddać w zarząd?

Obecnie zajmujemy się mieszkaniami w Krakowie i jego obrębie. Ten rynek znamy najlepiej i nie ma on dla nas tajemnic.

Czy każde mieszkanie nadaje się pod wynajem?

Jeśli chodzi o lokalizację to każde mieszkanie można wynająć, tak samo sprawa się ma jeśli chodzi o standard wykończenia – każde mieszkanie znajdzie swojego najemcę – istotnym jest tylko stosunek jakości do ceny. Najważniejsze jednak by lokal był bezpieczny dla użytkowników i nie stanowił zagrożenia zdrowia i życia mieszkańców – taki stan techniczny sprawdzamy przy każdym odbiorze mieszkania od Właściciela.

Po czyjej stronie leży kwestia odprowadzenia podatków z tytułu wynajmowania nieruchomości?

Sprawę odprowadzenia podatków do Urzędu Skarobwego z tytułu wynajmu nieruchomości pozostawiamy Właścicielom do rozpatrzenia, my zajmujemy się sprawami zarządu.

Jakie dokumenty są wymagane by rozpocząć współpracę i oddać mieszkanie w zarząd?

Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą i naszymi usługami wymagamy podania numeru księgi wieczystej mieszkania, zestawienia opłat dokonywanych do Wspólnoty czy Spółdzielni, ostatni rachunek za prąd i gaz oraz pełnomocnictwa, dzięki któremu możemy m. in. zawrzeć umowę najmu, rozliczyć media, czy dokonywać napraw bieżących usterek. Dokumenty te można również dostarczyć drogą elektroniczną.

Czego może oczekiwać Właściciel w przypadku awarii, nieoczekiwanych problemów, czy zgłoszeń najemców dotyczących nieruchomości?

Wszystkie problemy wynikłe podczas czasu trwania najmu mogą być nam zgłaszane przez najemców w systemie 24/7 bez angażowania czasu Właściciela. Naszym zadaniem jest jak najszybsza reakcja i rozwiązanie problemu – pomagają nam w tym fachowcy – hydraulik, elektryk, serwis sprzątający. Jeżeli usterka nie powstała z winy najemcy, a normatywnego zużycia nieruchomości zgłaszamy ją Właścicielowi do rozważenia naprawy i ewentualnej jej akceptacji.

Jak wygląda kontakt najemcy z właścicielem?

Właściciel nieruchomości otrzymuje pełny kontakt do najemców. Do rozwagi i własnych preferencji każdego pozostawiamy kontakt i jego drożność z najemcom, nie staramy się go utrudniać czy niwelować. Na życzenie klienta może on przez cały okres najmu nie kontaktować się z osobami zamieszkującymi jego nieruchomość co jest istotą naszej działalności.

Czy zajmujemy się również administracją budynków jak robią to zarządcy nieruchomości w przypadku Wspólnot i Spółdzielni mieszkaniowych?

By zachować jakość usługi zajmujemy się tylko indywidualnymi mieszkaniami czy domami, oczywiście możemy zarządzać też kilkoma mieszkaniami właściciela, jednak nie przejmujemy obowiązków administratora budynków czy wspólnot.

Czy najemca ponosi jakieś opłaty z tytułu zarządu najmem?

Nie, tym różnimy się od agencji nieruchomości, że nie pobieramy żadnych opłat prowizyjnych od najemców – dzięki czemu nie odstraszamy potencjalnych chętnych wynająć mieszkania naszych klientów.

Co w przypadku gdy mieszkanie nie znajduje najemcy i stoi "puste"?

W czasie poszukiwania najemców i gdy mieszkanie stoi niezamieszkane nie pobieramy żadnych opłat od właściciela.

Jaką mogę mieć pewność, że mieszkanie rzeczywiście jest kontrolowane i ktoś sprawuje nad nim pieczę?

Na życzenie klienta możemy dokonywać częstszych wizyt w jego mieszkaniu w celu sprawdzenia jego stanu technicznego i zdawać raport z takiej wizyty. Chcemy jednak zachować złoty środek między spokojem Właściciela, a komfortem wynajmu przez Najemcę, by obie strony nie miały zarzutu do współpracy z nami.

Co w przypadku kiedy mieszkanie nie spełnia warunków mieszkaniowych i należy je do tego przygotować?

Współpracując z ekipami remontowo-budowlanymi jesteśmy w stanie przygotować mieszkanie do stanu oczekiwanego przez Wynajmującego lub takiego, który pozwoli osiągnąć pożądaną kwotę czynszu najmu. Możemy też doradzić w jakim stopniu Właściciel powinien przygotować mieszkanie by szybko znaleźć wynajmującego.